Resultat CR Alingsås 18/7-13

 
| 1m | Bed A Clearround| 0 fel| 
Åh vad han var duktig Lilleman! Blev en lååång framskrittning på startfältet hela tiden fylldes på och sedan tog det lång tid för varje start. Framridning+framhoppning tajmade jag bra, så det gjorde inte så mycket. Som vanligt hade vi lite problem på framhoppningen, som sedan släppte på banan. Kom lite i botten in på de flesta hindrena, men det gjorde inte så mycket. Han tyckte att det var superkul att hoppa pulvermangrav och fick världens energikick efter den, toker! Banken var rätt pluttig, men hoppade den iallfall och det gick ju bra. Men det kändes lite mesigt ;) Vattenhindret var bara ett räcke med en lite bredare vattenmatta under, så den brydde han sig inte om. Hade varit roligare att få hoppa en riktig grav! 
 
Nolla och en bra runda, kändes bra och han drog inte upp huvudet överdrivet mycket, pigg och glad med! :D 
 
| 1,10m | Bed A Clearround | 4 fel | 
Idag kändes det verkligen superminipluttigt att hoppa 110, hade nog kunnat hoppa 120 istället, men höll mig till min plan. I denna rundan gick Lillen komplett bananas efter pulvermangraven, jäklar vilken fart han fick! Fick inte riktigt tillbaka honom, så det kändes lite flängigt, men vafan, vi hade kul! Väljer att hoppa alternativ hindret till banken, ett väldigt rättuppstående räcke med vita plank i (vissa räcken känns mer lättrivna än andra haha) så tänkte att det var lika bra att testa, det gick bra! River dock 7an, kom lite i obalans och ja, skitridning = skitpet. Men jag är nöjd ändå, det känns att det hela tiden blir bättre! 
 
Enda "problemet"  som jag hade i båda klasserna var distansen mellan 2an och 3an, de hade inget riktigt avstånd där, så det blev antingen 6 korta eller 5 jävligt långa språng. I 1m gick jag på 6 korta, men ville få ett bättre språng så tänkte länga ut lite i 110en. Lillen har inga problem att spara in galoppsprång så jag var inte så orolig. Men det gick verkligen inte! Men det är ofta det är såhär på clearround, väldigt slarvigt. I övrigt var banan väldigt bra! Visst, den lutar åt alla håll och kanter, men Lillen är inte hästen som bryr sig något om det, så då gör inte jag det heller. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0