Om Astaire

 
(Uppdaterar informationen i sidobilderna) 
 
Astaire SWB (BLUP)
*2006
Akribori - Roderik 
Valack
164 cm i mnkh. 
Skimmel 
Äg: Emma Åslund
 
Lillen, som han kallas, är en nätt och fin häst i bra sporthästmodell. Perfekt till mig som YR/Junior. Han är inte helt utan åsikter, utan har sitt och säga i ridningen när man överraskar eller går på honom "för mycket". en väldigt balanserad och välriden kille som inte säger nej till arbete även om han som alla hästar försöker undvika att jobba allt för mycket. Han är väldigt mjuk och man får en väldigt rolig ridupplevelse. I hoppningen säger han aldrig nej. Han har inte stoppat en enda gång med mig (pepparpeppar) utan antingen räddar han upp situationen eller river. Väldigt modig och klok häst i hoppningen, och jag känner mig trygg med honom under mig. 
 
Lillen har jag på foder skulle man kunna säga. Där tanken är att vi ska ut och tävla och ha roligt. Tidigare i sitt liv har Lillen tävlat avd B 1m och 1,10m klasser med olika resultat. Hittils har vi startat tre tävlingar och kommit hem med placering från två utav dem. Målet med Lillen är att i höst starta 120, och sedan får vi se helt enkelt. Jag har ingen aning om vart hans begränsningar ligger, och det är det som är så himla roligt. På träning hoppar vi 120 banor, och har även varit uppe och nosat på riktiga höjder på enstaka hinder. Och att han knappt lyfter ögonbrynet för 140 oxrar gör att jag tror att vi kan bli riktigt bra med lite träning.
 
Målet är att även starta lite dressyr, mest för skojskull, men även för att ha lite mål och ambitioner även där. Emma tycker även att vi ska testa på fälttävlan, och det tycker jag är roligt! 
 
I stallet är Lillen världen gosigaste lilla häst. Han är väldigt personlig och fortfarande lite "bebis". Han är lugn och väldigt trygg i sig själv och jag har inga som hels problem att hantera honom trots att han har hästar med åsikter i sin stam. 
 
Vi får väl se hur var det här slutar, oavsett tror jag att det kommer bli väldigt bra! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie Berggren

Ska du köpa honom? :)

Svar: Nej, inte som det ser ut nu iaf :)
Fanny Kargede

2013-07-02 @ 14:47:13
URL: http://annieberggrens.blogg.se
Postat av: gunilla rolfart

Hej Fanny!
Jag är Emmas mamma och jag blir så glad när jag ser er tillsammans. Han ser så nöjd och glad ut.
Jag undrar om du vill ha lite olika bilder på honom som liten.
Lycka till i fortsättningen

Svar: Hej, vad kul att höra! Jag tycker om honom jättemycket! Det hade varit jätteroligt, du får gärna maila över dem till mig om du vill. ([email protected])
Tack så mycket! :)
Fanny Kargede

2013-07-02 @ 18:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0