Dagens hoppträning!

 
Det känns SÅ himla skönt att det bara går framåt! Idag kändes det att vi hittat det ännu lite mer, vi har blivit mer samspelta liksom. Och Lillen va JÄTTEfin idag, stundtals riktigt bra! 
 
Hoppade mycket basic idag, inte så mycket dressyr som vi brukar utan tränade mer på blick/position osv. Fick väldigt fint beröm av Ulf för det, vilket var riktigt kul eftersom jag haft det lite småkämpigt i övergången till storhäst. Men allt slit och alla timmar utan stigyglar har lönat sig! 
 
Hoppade en kort bana i slutet, underlaget i paddocken var väldigt dåligt så vi hoppade inte högre än 110 idag, men det gjorde inte så mycket. Hade en bred oxer som sista hinder, och jag såg ganska tidigt avståndet och ville bara att Lillen skulle länga galoppen lite. Då flög han iväg som skjuten ur en kanon och det kändes som att det gick i 120 km/h. Haha, söte! Det är mycket som har lossat för honom och jag behöver inte använda lika stora hjälper längre, obviously! 
 
Amanda var där och kollade så jag tvingade henne att filma, hehe. Här har ni lite bilder, lägger upp filmer imorgon ;) 
 
Kram! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0