Bästa Lillen!

 
Hej och hå vilken glad häst jag satt på idag, helknäpp! 
 
Bestämde mig för att rida ut en sväng nu när vädret är så fint, och det visade sig vara en uppskattad idé. Jag hade i åtanke att han skulle kunna vara rätt mycket piggare nu efter Biolight behandlingarna som har släppt många spänningar lite överallt i kroppen på honom, men att han skulle vara så pigg som han var idag, det hade jag inte räknat med. ;) 
 
Red en runda som vi vanligtvis galopperar en del på, men jag hade tänkt ta det ganska lugnt idag eftersom han inte direkt ansträngt sig denna veckan. Lättare sagt än gjort! Det var som att sitta på en studsande kanonkula som när som helst skulle explodera. Lyckades hålla hono hyfsat lugn större delen av rundan, men sedan fick han där det var som bäst underlag galoppera på, det tyckte han var skitkul och öronen var spetsae rakt fram hela rundan. Rolig runda, blir så glad när hästen är glad! 
 
Nu ska jag chilla en stund och ikväll är det utgång med lite kompisar, vi hörs imorgon! :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0