5 saker jag inte förstår

 
* När man säljer saker på nätet (hästar, begagnade grejer, u name it) och folk visar intresse. Man mailar några gånger och sedan out of nowhere så slutar personen att svara! SÅ sjukt jobbigt, speciellt när de säger att de är intresserade! Vad är problemet med att skriva att man ångrat sig? 
 
* Hur man kan tro att en häst i hårdträning inte behöver någon som helst preparering för att hålla, utan bara huxflux slänger ut dem i hagen helt genomsvettiga efter krävande pass. DET är helt ofattbart, jag vet ju själv hur ont jag har, eller hur stel jag blir efter fotbollsmatcher tillexempel. 
 
* Hur man inte kan ta åt sig vad en tränare säger till en. Varför betala för något man ändå inte har nytta av? Och varför ta så sjukt oseriöst på en annan persons yrke? Inte fan står tränaren där för att du ska kunna rida runt och  göra det som du tror är rätt. Ofattbart. 
 
* Varför folk hetsar med att ha så ohanterbara eller "vilda" hästar hela tiden? Jag ser mer prestige i en harmonisk och välriden häst, än en häst som "brallar" för att ryttaren tycker det är coolt. Inget "coolt" med det alls, bara pinsamt med tanke på att det i 8/10 fall är ryttaren som framkallar, eller orsakar, att hästen står på 2 ben/taktar/etc. 
 
* Hur lätt folk ger upp så fort de möter en motgång. Jag hatar veka människor, som inte kämpar utan hela tiden ska vika ner sig och ge upp. Uäk, kan till och med bli förbannad på sådant folk, haha. Som de flesta vet, så finns det INGEN som bara får framgång, utan bakgrunden till framgång är en miljon motgångar. 
 
Sessan i sin livs form, sommaren 2012 var hon riktigt fin! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har hänt med den ponnyn egentligen? Såg den på varbergshoppet och den vägrade ut sig i LC och kasta av ryttaren på första hindret i LB..

Svar: Jadu, vet inte riktigt vad jag ska svara här faktiskt...
Fanny Kargede

2013-07-22 @ 14:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0