Synden straffar sig själv

 
Åh, så himla typiskt!
 
Glömde alla mina ridgrejer i stallet igår, ni vet, hjälm/väst/handskar/sporrar = nödvändigt för att rida en lektion på BFK. Mamma är inte hemma, och pappa har opererat höftbenet, så hade heller ingen som kunde köra mig på morgonen. Och moppe i snöväder är nog inte det smartaste, så jag fick helt enkelt skita i det. Åkte ändå in till ridhuset, men lyckades såklart missa min buss, så att jag blev sjukt sen.
 
Och ja, vissa straffas fort! Någon, antingen klassen eller Dennis har bestämt vilken ras jag ska skriva om i vårt projektarbete om raser, och de gav mig Kallblodig travare. Ärligt? Som nästan enda hoppnörd i klassen hade jag kanske hoppats på Holsteiner, Hannoveraner eller varför inte ett hederligt halvblod? Nä, någon vill jävlas med mig. Kallblodig travare it is! (Ska se om jag kan byta, hehe). Anledningen handlar inte om att jag tycker mindre om en häst pga ras, men för att jag ska göra ett riktigt, riktigt bra arbete vill jag känna mig motiverad. Och det är väl inte den rasen som kanske gör mig mest motiverad, tror faktiskt Karro uppskattat den mer. :) Alla gillar olika! Skulle till och med kunna tänka mig att skriva om Welsh Cob!
 
Haha, nä, ska finputsa lite uppsatser som ska in, och sedan käka lunch här och ta en sväng på stan för att leta något kul att ha på mig imorgon. Vi hörs sen ;)
 
EDIT: Jag fick byta till Holsteiner, gud älskar mig. Hej!
 
http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=secondColumn&guid=2e49daba-7d8f-772e-645a-b9d346f680b6
Bildkälla: Aftonbladet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0