Bra hoppträning!

 
Shit vad jag och Pompe fick slita idag, var helt slut efteråt! 
 
Eftersom det vart lite kondens i ridhuset så har det bildats små isfläckar på små delar i ridhuset, så Ulf fick improvisera litegrann idag. Det blev dock en jäkligt bra träning! 
 
Vi började efter att ha galopperat fram med att jobba i förvänd galopp. Schysst!, tänkte jag, rider ju en del i förvänd. Den glädjen var däremot kortvarig, det var inte bara att rulla runt på en åtta som jag trodde, utan vi skulle fatta förvänd galopp - vilket var riktigt svårt! Red alltså i högervarvet, och skulle fatta vänster galopp och sedan tvärtom. Pompay var minst sagt förvirrad, haha, helt plötslig ska han fatta fel galopp. Efter lite korrigeringar så gick det, och då gick det faktiskt ganska bra! Enklast var det att rida förvänt i högergaloppen. 
 
Efter det skulle vi hoppa i förvänd galopp. Vi skulle fatta förvänd och sedan hoppa över ett hinder på medellinjen och sedan byta varv. Såhär red vi på en åtta. Pompe tyckte att det var jobbigt - jag med! Men jag fick honom verkligen mellan skänklarna. 
 
Hoppade sedan en rak linje på långsidan. Vet inte exakt antal meter i mellan, kanske 25? Vi skulle iallafall rida på 10 språng, haha! I början gick det inget vidare, jag fick bara till åtta. Vi lade till en liten volt i mitten på distansen, där vi fick möjlighet att ställa och rida till dem ordentligt. Efter att ha gjort det skulle vi rida rakt fram igen, på 10 språng. Fick nog 8 språng tre-fyra gånger, haha, och Ulf sa till slut att det är svårt att påverka Pompay något mer. Vissa hästar är sådana, och speciellt hästar som inte gör något i onödan, haha (Pompay). Men jag gav fan inte upp, fick faktiskt in 10 språng till slut. :) 
 
Avslutade med att hoppa en liten slinga, inte komplicerat men det handlade mycket om att ha hästarna inom den sk. ramen. :) 
 
Nu ska jag skriva på min irriterande labbrapport, sen sovaaaaaaa <3 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0