Hello

 
Var på begravning igår, därav ingen update. Ni förstår. 
 
Red iallafall Pompay och Curre igår! Linn behövde hjälp eftersom hon inte var hemma, och det är klart man hjälper till, han är ju så fin! Pompay red jag ut i ca 40 minuter, jobbade BARA med skritt och trav övergångar (Tack för inspiration Sara ;)  ) och han var riktigt fin. Gjorde det även upp för den branta backen vi har i närheten, och då kändes som att han kom under sig med haserna ordentligt några gånger. Kul! 
 
Curre skrittade jag en runda på, tänkte att han och jag ska bli lite mer kompisar innan vi gör så mycket mer, vill att han ska få lite bättre förtroende. Vi var nog ute i 30 minuter! Han fick gå i en väldigt låg form hela tiden, eftersom han trivs att gå i en lite högre. Jobbade även lite lätt med skänkelvikningar, och efter en stund mjuknade han och flyttade vid tryck, i början var det nästan så jag fick banka till för att få reaktion. :) 
 
Idag då? Först ska jag käka våfflor med pappa, jullan, farmor och farfar. Ska försöka plugga i några minuter innan det med. Efter det stallet, och Pompay har egentligen vila, men flyttar den till imorgon istället och följer med Linn upp till ridhuset. Tanken är att jag skulle haft lite hoppning för henne, men det beror på hur frisk hon är. :) Sedan ska även Sofia hoppa! Och Pompe ska jag göra lite mjukgörande med, samt jobba i den förvända galoppen som blir stabilare för varje pass. :) 
 
Vi hörs sen, har gjort ett litet tidsinställt, men det är inget vidare me updaten försen ikväll Hadet! :D 
 
 (GRYM cover) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0