Utvärdering av målen 2013

 
I början på året 2013 satte jag upp lite kortfattade mål för mig och Pompay. Tänkte följa upp dem, och se vad som klarades av och inte! 
 
I Januari 2013 hade jag inga planer på att byta Pompe mot en storhäst, så mitt läge då var ett tävlingsår kvar med Pompay. :) 
 
Mål 2013 - Pompay
* Fler placeringar i LA = bra rundor 
* Debutera MSV 
* Starta MSV och göra bra rundor. 
* Starta fälttävlan, P70. 
* Eventuellt P80 
* Träna kondis,styrka och teknik så det sprutar ur öronen på oss. 
* HA KUL
 
Utvärdering
Som ni ser så uppnådde jag 3 av 7 mål med Pompay. Men värt att ta med i statistiken är att min och Pompes resa tog slut redan 1 maj, vilket inte var planerat. Så de mål som sattes upp för 12 månader, kortades av till drygt 4 månader. En tredjedel av tiden med andra ord! Jag tror att vi hade startat lite terräng på hösten kanske, det var iallafall planen. Vi hann debutera MSV och jag tror faktiskt att vi kunnat få lite bra rundor i den klassen om vi fått lite mer tid på oss. Utesäsongen var väl mer vår säsong. ;) Jag hade inga placeringar i LA 2013 med Pompe, men vi hade bra rundor! Nollor och 4 felsrundor. 
 
 
Mål 2013 - mig själv 
* Träna fotboll regelbundet (inga mer uppehåll)
* Kämpa klart tvåan
* Ta in hästar på försäljning/tillridning etc för att utvecklas som ryttare
* Starta storhäst 
* Bli bättre tekniskt i tänkandet och utförandet (i ridningen). 
* Ta min övningskörning på allvar
 
Utvärdering
Väldigt kul att jag lyckades klara av alla mål, det betyder att de var realistiska och det stärker självförtroendet! I fotbollen har jag kört på, jag var den enda i A-laget som spelade alla matcher, och utsågs till matchens bästa spelare flera gånger. Så det är roligt! Tvåan klarade jag med bra resultat, har väldigt bra betyg faktiskt, lägsta betyget jag hade i 2an var C.
 
Så oerhört viktigt att jag orkade mig igenom tvåan, klarade jag den klarar jag allt. Att ta in fler hästar för försäljning/utbildning/tillridning kan jag väl inte säga var det starkaste genomförda målet. Jag red en c-ponny för försäljning under en kort tid på vår säsongen, och sedan har jag nästan bara haft Lillen. Har hjälpt till att hoppa in Linns c-ponny litegranna, men det tog inte så lång tid det heller. Storhäst har jag ju startat, upp till 125cm nationellt! Min ridning och mitt tänk har utvecklats, men måste fortsätta jobba på den punkten. Och jag har övningskört en hel del! Är riktigt bra på att köra nu, men måste komma igång på körskolan med och ta det där jäkla kortet! ;) 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kul! :) Men nu måste jag bara fråga, var det i år du blev/blir(?) arton - har du fyllt det än? :)

Svar: I år (2014) fyller jag 19 :)
Fanny Kargede

2013-12-26 @ 20:07:07
URL: http://vinna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0