Tappsko

 
Det var väl inte direkt en kul överraskning jag fick igår när jag tog in Lillen i stallet. Det var inte det där vanliga klipperiklappet i betongen, nä, högerfram skon var helt väck. Underbart... Men det ska väl vara en första gång till allt, Lillen hade faktiskt inte tappat någon sko hos mig än förutom igår då! 
 
Han har väl vart lite busig i hagen och på något konstigt sätt fått av sig skon. Jag har ändå alltid boots fram på honom eftersom han är lite disträ, så jag vet inte riktigt hur han lyckades. Slutar nog aldrig förvånas :) Så det blev ingen ridning igår. Jag vill inte slita på hoven så han får vara. Blir tyvärr likadant idag, men bästa Sara kommer ut antingen på måndag eller tisdag och slår på en ny sko om jag inte hittar den andra. Ska leta sen :) 
 
Lite trist med tanke på att jag gärna passat på att rida en massa på vägarna och i paddocken nu när marken är mjuk igen! All snö försvann ju i veckan, och sedan har det varit +7 grader hela veckan. La till och med på Lillen det fodrade regntäcket nu igen, ingen idé med att han ska springa runt med sitt tjocka vintertäcke när det är plusgrader! Dessutom har han fått massa päls (igen), så har bestämt mig för att raka honom en sista gång innan nyår.
 
Annars händer det inte så mycket mer. Jag slutar skolan för 2013 på fredag först, och har dessförinnan ett muntligt mattenationella, kemiprov och ett tal. Känns lite småpressat, men det är bara att ta sig igenom helt enkelt. Längtar till ledighet nu! :( 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0