Lillen här

Hej allihopa, Lillen här! 
 
Idag är jag lite grinig och så, tycker att detta vädret suger! Regn och blåst, nä fytusan, då vill jag helst bara komma in! Matte var ju såklart JÄTTEsen till stallet idag, så mina två kompisar hade fått komma in INNAN mig. Hallå eller? Under min värdighet, vem tror hon att hon är? 
 
När hon väl kom så fick jag i alla fall en morot så då blev jag lite gladare! Fick komma in min box, blev av med mitt täcke (som förövrigt är grymt!) och blev borstad. Nu borde jag ju vara nöjd, kanske ni tänker, men icke! Jag hade ju inte fått något hö! Hallå?! Hon har verkligen inte förstått hur man behandlar en så grym häst som jag...
 
Tillslut fick jag i alla fall mitt hö, så då var jag nöjd... en liten stund! Det blev ganska tråkigt, matte gjorde mest massa onödiga saker som att ta tempen och linimenta mina ben! Okej då, det är väl inte onödigt, en stjärna som mig ska ju trots allt gå igenom sådant som håller mig i topptrim med, men det är ju så himla TRÅKIGT. Tillslut fick jag nog och försökte retas lite med matte, men då blev hon sur! Hon är verkligen jättetråkig! 
 
Men det värsta var ju när hon skulle gå. Då skulle hon pussa och mysa med mig, men det ville inte jag. Mysa? Det är för mesar. Jag är ju som Zlatan, har ni någonsin sett någon klappa Zlatan på näsan? Nä, tänkte nästan det! 
 
Tur att jag fick ytterligare en morot innan hon stack, med andra ord, hon är förlåten. 
 
Jag idag, matte tycker jag är söt, men jag tycker att jag är cool! 


 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0