v 35

 
Hejsan! 
 
Började dagen med lite inriktningsdag tillsammans med skolans första och andraårs elever. Vi red en långritt tillsammans, ganska nice att rida ut så många! Det gick bra iallafall, ingen flög av detta året. :) 
 
Nu tar jag det lite lugnt, ska göra iordning en sallad innan jag sticker bort till stallet tillsammans med Linn. Ska upp till ridhuset, blir ungefär samma upplägg som när jag var uppe senast. Kan nog rida lite större serpentiner, och rida ut hörnen mer än vad jag gjorde senast. Är som ni vet väldigt nogrann med konvalicent ridning, även fast det inte är i sådan hög grad i detta fallet. Min första c-ponny fick jag rida igång mångar gånger. Fick speciella scheman av vet. som jag följde, så jag har rätt schysst koll på hur fort jag ska gå framåt. Men som sagt, han stod i 6 dagar, och det är vetenskapligt bevisat att en häst inte förlorar kondition och muskelmassa på 2 veckors vila. Så jag behöver inte ha det i åtanke iallafall. :) 
 
Här har ni veckans schema! 
 
Mån: Ridhuset, skritt & trav. 
Tis: Uteritt, skritt och trav 
Ons: Ridhuset, alla gångarter 
Tors: Ridhuset, alla gångarter
Fre: Uteritt 
Lör: Uteritt 
Sön: Vila 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0