Skit också!

 
Kunde inte rida idag, Lillen är halt. :( 
 
Såg/kände det inte försen jag hoppade upp, men det verkar som att det sitter i v.fram. Ska få mer hjälp att kolla honom lite senare, tur vi har Pierre borta i stallet som ser varenda minimal hälta direkt, och kan för det mesta lista ut vad det beror på. Sara kommer imorgon och skor med, så hon ska också få kika lite extra. Jag skulle tro att det antingen kan vara en hovböld, eller att han vrickat sig i hagen. De släpptes tillbaka i sin gamla sommarhage som de hade först häromdagen. Den är i en ganska brant backe, och Lillen leker väldigt mycket med sin tvååriga kompis Leo. Så att de har brallat och han på något sätt vrickat till sig låter inte helt omöjligt. 
 
Alltid är det något! Men jag håller tummarna för att det inte är något värre än så. Självklart blir man nojig över nästkommande tävling, där debuten i 120 skulle tänkas kunna gå, men det är inte det viktigaste. Först ska Lillen bli bra! Nu går han själv i en plan hage, iallafall fram tills vi ställer en diagnos. Vill inte förvärra situationen genom att låta honom dra full rulle i nedförsbacke. Galning! 
 
Hör av mig mer sedan efter att Pierre har kikat på honom :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dock får ju inte Pierre uttala sig, vet ni/han att han kan bli dömd för uttalanden han absolut inte har rätt till att göra. Man blir fan rädd ibland..

Svar: Nu undrar jag hur du menar? Du får gärna utveckla detta så att jag förstår dig rätt. För det låter helkonstigt att om jag ber en stallkompis om hjälp att kolla om min häst är halt, och att han kan bli dömd för vad han tror hältan sitter? Det är ju inte direkt så att Pierre ska behandla Lillen. Men vi ville ha ett hum om vad det kunde tänkas vara. Självklart ska vi ju också ta honom till en klinik för att gå igenom honom. :)
Fanny Kargede

2013-08-19 @ 20:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0