Resultat Munka-Ljungby dag 4

 
| 110cm | A:1a | 4 fel |
ÅH! Så himla bra kändes det! Hittade ett fint flyt, och efter Lördagens kassa ritt så tog jag verkligen tag i det hela. Inte ett enda hinder hoppade jag på med backen i, allt var hur bra som helst! Klart, jag kunde ha varit lite mer stilla, och inte överdrivt mina hjälper i alla lägen. Men det tar sig, det kan man lugnt säga! SÅ JÄKLA TYPISKT att vi river sista. Minns att jag kommer på liiiiite sent att det blir tajt, trycker ihop honom och tycker nog att han slarvar lite. Ser ut så på filmen iallafall! Men det kan har och göra med att jag var lite sen, men jag kan å andra sidan tycka att han klarat hinder i svårar lägen än så. Men det gör inget, för det var känslan jag var ute efter... Eller inte! Både jag och mamma är tävlingsmänniskor och vi både svor, skrattade och klappade om Lillen efteråt. Jag var så taggad på att plocka med en rosett hem åtminstone, och omhoppningen hade passat oss bra, placering hade det blivit, det är jag övertygad om. Därför är det extra jäkla surt att det blev ett nedrans skitpet i slutet. Sista hindret, finns inget värre! 
 
Bästa rundan detta meetinget, denna och fredagens rundor var riktigt bra! Det är de jag kommer att ta med mig från Munka, att hittar jag bara det där framåtläget så går det bra. Bara jag vågar lita på vår förmåga, då blir vi farliga! ;) 
 
Kolla i HD
 
Jag tycker det har skett en stor utveckling hos mig och Lillen, och hos oss som ekipage. Peter, Ulfs son kände inte igen Lillen nu i Munka. Vi var och tränade på Peters anläggning i Juni, det var då han såg honom först, och han trodde alltså inte att det var samma häst jag satt på i Munka. Han hade sagt att galoppen ändrat sig helt, och det kan jag hålla med om. ;) Kul att både känna och få höra från personer som är helt opartiska att det hänt något, åt rätt håll då vill säga! :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0