Resultat Kungsbacka 17/8-13

 
| 105cm | bed: A:0/A:0 | 4 fel fas 1 | 
Kom fram i lagom tid och hann gå banan, anmäla mig och kolla på 17 ekipage innan det var dags att lasta ut. Blev en ganska kort framridning, gick snabbare än väntat, men det gjorde inte så mycket. Lillen kändes lite småseg, om det var för att vi red runt i ett kvavt ridhus eller för att han stått och käkat hö hela natten, det vette tusan. En blandning ;) 
 
1 till 2an var ett relaterav avstånd på en böjd linje. Kommer inte ihåg avstånden, men jag tryckte iväg honom ganska stort på ettan så att vi fick en jäkla fart till 2an. Tog tag i honom för sent, och höll i honom för länge, därav ett pet. Onödigt att tjaffsa med honom, men det blir bättre iallafall. Red rätt kasst på trean med, satt bara och höll. Sedan skärpte jag till mig och hade ett fint flyt resten av banan. Nöjd! Lillen kändes lika fin som vanligt :) 
 
| 115cm | bed A:0/A:0 | 4 fel fas 1 | 
Enligt startlistan startade jag som nummer 3 i denna klassen. Dum som jag är så dubbelkollade jag aldrig den uppdaterade listen, och såg därför aldrig att jag flyttats bak till nummer 8a istället. Eftersom jag trodde att jag var nummer 3 så gick jag banan ganska hastigt. Stegade inte upp alla distanser, utan var riktigt slarvig faktiskt. Stressade lite i onödan, men fick en helt okej framhoppning. Sedan fick jag underhålla Lillen med lite övergångar från skritt till trav för att hålla honom på tå. 
 
Men hela banan känns SÅ bra! Kommer nästan i samma läge på hinder 3 som jag gjorde i 105 klassen, men jag testade att bara mjukna i handen, och då löste det sig fint trots att vi kom lite nära. Idag var en sådan dag där jag verkligen kände in avstånden och framförallt, inte satt och backa. Kändes riktigt bra somsagt. Min enda tabbe denna rundan, var den sista distansen. 7 uppmätta galoppsprång - jag rider på 8a och river. Ett skitpet i mina ögon, samt en grov ryttartabbe att jag inte red fram istället. Blev faktiskt att jag satt och backade lite, och det straffar sig direkt. 
 
Sista hindret i grunden trillar iallafall, så jäkla typiskt! Men är såklart jättenöjd med, vi är ju väldigt jämna i våra resultat iallafall ;) Och 4 fel är inte så himla farligt när man bara känt varandra i drygt 3 månader, snarare tvärtom. Måste komma ihåg det!
 
Och måste säga att det kändes himla lågt och enkelt idag, kan hända att en 120cm debut ligger och lurar såsmåningom. Försöker nog göra det innan innesäsongen börjar, lägger sig bra i planeringen. Debutera 120, kanske starta 1-2 gånger, och sedan gå ner och hoppa 1m-110cm igen bara för att ha lite kul och för att det ska vara lätt. Känner att jag vill passa på nu när han känns så himla jämn och fin! 
 
Bästa! <3
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har några bilder från 1.05, vill du ha dem?:) Vad har du för mejladress i såna fall?:)

Svar: Vad kul! Ja jättegärna :) [email protected] :)
Fanny Kargede

2013-08-17 @ 17:48:35
URL: http://slowmotionphoto.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0