Det där med spö

 
Kom och tänka på en sak, och det enda som jag faktiskt känner att jag saknar bland min utrustning, är ett snyggt tävlingsspö! 
 
Just nu har jag gamla halvtaskiga skitspön, varken snygga eller speciellt effektiva. För det är ju det man är ute lite efter, något som är effektivt direkt, och något som framförallt inte är för kort! Snackade med Ulf om det lite häromdagen, att det är konstigt att folk inte rider mer med dressyrspön till vardags. Att rida med dressyrspö på rätt sätt (går inte igenom det nu) leder i slutet till att hästen är väldigt känslig för skänklarna, och framförallt, har respekt för skänkeln. 
 
Nu sladdade jag ut lite på andra ämnen här, ett nytt tävlingsspö snackade jag om. Som sagt, de jag har är inte vidare fina, eller hela för den delen (tolka det inte fel, haha). Jag vill ha ett snyggt svart spö, med lagom tjockt grepp, helst ett litet klistrigt material på handtaget och framförallt - exakt 75cm långt. Längre får det inte vara, och jag vill ha så långt som möjligt. Det får inte vara klumpigt, utan ska ha lite "schvung" men det får däremot gärna ha lite snygga swarovskistenar. 
 
Något sånt här! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0