Back in business

 
Eller ja, tillbaka i skolan kanske man borde säga. ;) 
 
Hade lite infodag idag, lite fika och mingel med som jag "tråkigt" nog missade... ;) Äcklig fika ändå, skare va så skare va, ingen äcklig chokladboll liksom. Fick schemat, som faktiskt är riktigt bra! Det kommer bli ännu ett kämpigt år, ska läsa 2 mattekurser detta året tex. Matte 3c och 4... Men somsagt, schemat kändes bra, och jag läser färre kurser än i tvåan, så det kommer bli enklare att fokusera. Tror jag läste 12 kurser som mest samtidigt förra terminen, nu är det 6 kurser + gymnasiearbetet då.
 
Har väldigt goa tider:
Måndag: 08:30 - 13:40 
Tisdag: 13:50 - 16:20
Onsdag: 09:20 - 12:00 
Torsdag: 08:30 - 14:40 
Fredag: 12:50 - 15:25
 
Föredrar att börja sent faktiskt! Förutom helger, så kommer jag att ha tre dagar i veckan där jag hinner rida i ridhusen utan att ridskolan är där, och framförallt har jag tillgång till dagsljus när det sedan börjar bli mörkt vid 16. Gött att få stallet gjort på förmiddagen också! Då kan man plugga på em. eller hitta på något annat, typ träna! :) 
 
Minns att någon önskade lite outfit bilder på mig i "vardagskläder" och det kan jag köra på lite nu när skolan drar igång. Är väl inte mitt största intresse egentligen, men kan väl bli en kul utfyllnad. ;) Har nog när jag tänker efter, finare ridkläder än vardags. Någon mer som känner igen sig? ;) 
 
| Byxor: Gina Tricot | Blus: La Contessa | Skärp: ? | Halsband: H&M |

Kommentarer
Postat av: johanna

Hej! jag måste bara fråga vad du går för linje ditt schema var ju to die for...

Svar: Det är gansk komplicerat. Går i grund och botten en Naturbrukslinje (Hästhållning) men valde i tvåan att läsa en naturvetenskaplig inriktning, dvs läsa samma kurser som en ren NV linje. Dock hoppade jag av fysiken... Så jag går varken NB eller NV för tillfället, eftersom jag inte läser de kurser som de som går kvar i NB gör. Men läser Kemi, Matte osv precis som en NV elev :)
Fanny Kargede

2013-09-03 @ 12:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0