Dagens resultat!

 
Hoppade som sagt en LA idag, och resultat blev väl inte riktigt som jag tänkt. 
 
| La - 110cm | A:0 | ute | 
Var supertaggad till denna klassen! Banan var RIKTIGT rolig och för en gångs skull passade svängarna mig och Pompe! Så vi hade en bra chans på placering om jag spelade alla kort rätt. Bestämde för mig själv under bangången, att känns han bra på ettan-trean så satsar jag. Har inte ridit mot klockan än i år, så det skulle bli riktigt roligt! 
 
Han var seg och slapp på både framridning och framhoppning. Vanligtvis tänder han till lite på framhoppningen, men inte idag... Saknade även framåtbjudning på banan, då han brukar vara lite taggad åtminstone, men inte idag. Jaja, inte mycket att göra kan omöjligt tvinga fram framåtbjudning, det var bara att rida på det som gick. 
 
Kommer igång okej, lite segt över ettan, kort över tvåan (bra iosf eftersom han tände till lite), trean bra, snävar till 4a-b. Lite stort för honom ut - något som återigen bevisar att framåtbjudningen inte fanns där, inte överhuvudtaget. Därefter snävt mot femman, som jag kommer bra på, men stopp där. Kanske slappnade av en millisekund tidigt, skitsamma. Kommer igen, och där förstår jag faktiskt inte stoppet alls. Kommer över på tredje försöket, och satan vad han tar i då. 
 
Antagligen var han trött efter resan ner, tog ändå 2,5 h och jag tror det tar mer än vad man tror. Dessutom hann jag inte få tränset av honom innan han drack upp HELA hinken med vatten direkt efter starten. Jaja, bara att komma igen! Är nöjd med de språng jag fick och över min ridning, jag red snygga omhoppningssvängar, och sedan att han inte var med på noterna är ju en annan sak. Man måste ju testa lite, annars är det ingen idé att tävla! ;) 
 
 
Imorgon börjar vi med en LA, och efter lite råd från Ulf så rider jag inte mot någon klocka, bara på hindrena. Ett i taget, så som jag gjort tidigare i år. Verkar ju vara det som fungerar just nu. Känns LAn bra går jag in och testar MSV. Var egentligen inte meningen att jag skulle hoppa två klasser imorgon även om jag var anmäld, utan skulle utefter resultat idag välja klass. Dålig start idag = LA, bra start = MSV. Men eftersom han ändå kändes bra trots latheten så testar vi.
 
 Natti! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0