Dagens resultat (MSV B DEBUT)

 
|LA - 110| A:0/A:0 | 10 fel | 
Han kändes bättre på framridningen idag, mycket bättre! Lite stark i munnen, ville inte riktigt acceptera bettet, men det fick jag försöka ignorera. Får ett stopp på en oxer mitt i en svår linje. Var för upphakad på att det var 5 lite tillbaka galoppsprång, och red inte på känslan. Skulle tryckt på lite i landningen, så hade han hoppat som ingenting. Nu blev det 5,5 galoppsprång istället. Får ett pet på trippeln med, han går ner lite på bakbommen, hade lite dåligt grundtempo, han behöver mer fart på större längdhinder.Plus tidsfel, resten kändes bra! 
 
 
|MSV B - 120cm | A:0 | Ute |
Nu får ni inte dömma ritten efter resultatet allt för mycket, för detta har hittils varit min bästa ritt under detta meeting. Han var lite ofokuserad på framridningen, och vi lämnade framhoppningen med en krasch rakt in i oxern som sista språng. Bara att bita ihop och ta ett hinder i taget. 
 
På banan fick jag vara ganska "övertygande". Han har ju inte varit klockren denna helgen och har stoppat mycket mer än vanligt. Så ja, det var nödvändigt. Alla hinder fram till hinder nummer 7 går alldeles utmärkt. Inte i en bom! Men sedan är det en maxad trippelbarr på tur. Och eftersom han inte riktigt räckte till i förra klassen, och denna trippeln var rätt stor, så skyggar han någon meter innan. Så där tar debuten stopp, men hindrena innan det var han super! :D 
 

Kommentarer
Postat av: Annie - ponnyteamets.blogg.se

Hur ryter du så himla bra, HAHAH? Lite awkward fråga, men när jag ryter åt min häst låter jag som en skrämd kanin typ ^^

2013-04-06 @ 19:33:15
URL: http://ponnyteamets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0