Bra dag!

 
Haha, orkar inte att mitt "On my way" inlägg lades in ca 7 timmar för sent? Jaja, framme är jag iallafall, det var jag kl 09:40 imorses. 
 
Eftersom jag inte berättat så mycket om vad jag gör här, så kan jag dra de dagliga rutinerna som jag utför. Lotta mockar. :) 
 
- Morgonfodring, mellan 07:30-08:00 
- Sätta på täcken
- Släppa ut
- Blöta betfor + göra rent betfor hinkarna
- Byta vatten i alla hinkar, inne och ute. 
- Packa morgon och kvällshö
- Lägga in middagshö i boxarna
- Halma där det behövs. 
- Sopa
- Placera ut höpåsarna vid boxarna 
- Insläpp 18:00 ungefär, vissa hästar går in tidigare. 
- Kvällsfodring 20:00 
 
Detta är sådant som står spikat varje dag, dagliga rutiner helt enkelt! Sedan rider vi, longerar, tvättar hästar, klipper hästar, hovis, veterinär osv osv. 
 
Idag fick jag rida Melka, Lottas svårklass häst som hon är delägare i tillsammans med Ulf. Melka har varit lite krasslig, så detta var första gången hon var ute på en vecka. Alltså blev det inget jättekrävande pass, joggade igång lite och rullade bara på i galoppen. Supergo häst! Lär mig så sjukt mycket här, speciellt i och med att jag får sitta på så fina hästar. Tror att jag ändrat min ridstil en hel del, har iallafall fått en helt ny känsla. Fräckt! 
 
Efter det longerade jag Dumle med Pessoaselen, det gick hel okej! Han slappnade av stundtals men var annars ganska spänd.  
 
Puss haj 
 
(BRA LÅT :O) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0