Två ponnyer ridna!

 
Längesedan jag red två ponnyer på samma dag, har låtit Pompe vilat näör jag haft Sessan och ja, det har varit himla lugnt. Idag fick jag lite nytändning så nu ska jag köra på!
 
Först var jag hos Nice! Tog en lugn tur ut på ca 30 minuter. Endast skritt och trav i så lugn takt som möjligt. Hon kändes fräsch och fin, himla go att sitta på. Andra gången jag red ut på henne, och första gången jag red henne själv i mörkret och hon skötte sig fint. Så lite spöken ibland, men annars helt lugn. :) 
 
Enligt schema skulle ju Pompe ha vilat idag, men eftersom jag glömt av att jag ska på Breaking Dawn premiären på onsdag så missar jag ju hoppträningen. :( Mamma skulle eventuellt rida, men annars får han vila. Så jag passade på att lägga in ett trimpass i paddocken idag istället. Jobbade på volten i trav och växlade tempo och ställning. Red volter i volten utåtställd varannan gång, och inåtställd varannan. I skritten tränade jag lite halva bakdelsvändningar, sedan hela. Han skötte sig super och trampade på helt okej, så det var kul! :) Höll på i ca 30 minuter där med.
 
Det var allt för mig! Har ett åsiktsinlägg på G, men det får ni läsa först imorgon :)
 
Nice!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0