Taggilation

 
Ikväll är det Breaking Dawn premiär som gäller! Därför får bloggen lida lite, men jag antar att ni förstår :)

Igår red jag både Pompe och Sessan. Pompay red jag ut i ca 45 minuter tillsammans med Madde och Camilla, bara skritt och trav. Sessan tog jag i paddocken, hon var riktigt trevlig! Jobbade mycket med att ha henne lågt i skritt och trav, och hålla en låååångsam takt. Det gick suveränt! Hon ville pinna iväg i vissa lägen, men hon höll sig relativt lugn största delen av passet.
 
Hon har fortfarande problem med att ställa igenom vänstersidan, men det har hon ju alltid haft och vi får fortsätta nöta tills det börjar släppa där med. I galoppen gick hon kvar i formen både i fattningarna och på volten, visst, det gick aningens fort, men det gjorde inte speciellt mycket. Hon lugnade ner sig efter något varv. Upptäckte däremot att hon fått ritkigt ont i ryggen, antagligen för att hon inte blivit riden lågt i formen på ett tag, det är inte så lätt för Nadja att komma åt henne eftersom hon inte är så stor, men det är ju samtidigt därför jag är där för att hjälpa till och stötta lite. Riktigt nöjd med Princess!
 
Vi hörs imorgon igen :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0