Resultat från Skara

Var ju som sagt i skara idag och tävlade Hampus för första gången. Dagen började bra med att vi kom iväg i tid, dock glömde jag min kavaj. Märkte det när vi var framme så det var inte så mycket att göra åt den saken.


LC | bed.  A:0/A:0 | 4 fel fas 1
Han var fin fram tills jag la honom lite stort på en oxer. En nit där men inget märkvärdigt. Kom om igen och hoppade sedan resten av banan utan större konstigheter. En lärakänna runda där jag fick en insyn i hur han är på tävlingsbanan och hur jag måste rida honom.


LB | bed: A-stil | utesluten
Det låter mycket värre än vad det var, och jag var riktigt nöjd med denna rundan. Han hoppade sååååå fint hela banan, vi kom rätt på varenda hinder och hade ett bra flyt. Hade antagligen fått bra stilpoäng dessutom! Hoppade iallfall hela banan fram till hinder nummer 9, sista hindret som även var en kombination. Hoppar A-hindret utan problem men han stoppar på B-hindret och jag flyger av. Oturligt, han kände att jag slappnade av lite efter A-hindret och tog tillfället i akt. Jag är iallafall jättenöjd med rundan, för fram till det där stoppet så kändes han jättefin och om hindrena legat högre hade inte spelat någon roll, för vi hade ett fint flyt och luftiga språng.

Nu har jag lärt känna Hampus ytterligare och det är inte, som många tror, en häst man åker runt på. Nej, det är ridning varenda millisekund och han känner av direkt om man har tankarna på något annat. Detta är en ponny man får lägga till ett hinder extra efter sista hindret, för slappnar man så kan han lika gärna stoppa - som han gjorde idag. Vi tar nya tag och kör på redan nästa helg med en lokal LC & LB. Lika bra att köra låga klasser tills man känner varandra och tills jag vet hur han fungerar och vart hans knappar sitter. Fick en bra känsla idag, och det enda som jag kunde tänkt på var att inte slappna av och tänka att "nu hoppar han", för då är man ute ur leken. En simpel sak att ändra på trots allt! ;)

Sanna var med och fotade idag (tack!) så förhoppningsvis dyker lite fina bilder upp de närmsta dagarna.

Kommentarer
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

Så synd på sista hindret. Jag var ju tidtagare på de LB+5 klasserna så såg dig nog inte :)

2012-05-21 @ 14:54:22
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: Malin

vad körde du med ist för kavajen ? :)

2012-05-21 @ 20:41:31
URL: http://rosamallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0