Galen hest

Hello!

Haft en go dag på APLen. Ridit en häst, krattat ridhuset och bytt lite schabrak. Var hos tandis imorse, har missat mina två senaste tider så fick skärp mig lite. Gjorde iallafall avtryck till min tandställning, WOOHOO braceface är på G.

Hur som helst ska båda hästarna ridas idag. Båda två ska ut! Förhoppningsvis har Sessan lugnat ner sig, hon var helt galen igår, ett under att jag satt kvar. Red i dressyrsadeln, hade tänkt rida dressyr. Dock var mina stigbyglar av någon anledning borta? Så det blev att köra utan, bra träning det med, tänkte jag.

När jag skrittat fram och skulle påbörja travarbetet visade det sig att Sessan helt plötsligt inte visste hur man travade. Hon trippade, galopperade på stället, lufthoppade osv. Sket därför i dressyren och red en sväng ut på grusvägarna istället och tränade lite galoppombyten. Kan ju säga att det var med lufthopp än byten... Efter ca 45 min tänkte jag att nu, nu måste hon ha avreagerat sig lite iallafall. Gick in i en hage och travade runt några varv. Till min glädje gick hon bra, tills hon fick för sig att stica! I 15 minuter försökte jag få stopp, hon sprang med huvudet rakt upp i vädret och så fort jag tog i henne så lufthoppade eller bockade hon. Jag flög inte av iallafall och tillslut fick jag stopp. Skrittade av henne länge, hon var väääldigt svettig...

Ikväll sover jag hos Madde, hon kör mig och Sessan till hoppträning på skolan imorgon, får se hur updaten blir. Om inte så hörs vi imorgon!


Kommentarer
Postat av: johanna sällström

Jätte bra blogg, följa varandra via bloglovin?:)

2012-05-14 @ 16:03:05
URL: http://jsjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0