Rodeo!

Vilken dag!

1. Blev nästan avbockad av en liten ponny på BFK (ridskola var det ja!)
2. Red en galen Prinsessa
3. Fick in nya rutiner

Ja, händelserik vardag! Red först lektion på BKF med skolan som jag gör varje tisdag. Fick rida en ponny som tydligen bara konvalicents ridits de senaste veckorna, och detta var första riktiga lektionen hon var med på. Det började redan i uppvärmningen, då illnitade hon framför en travbom, slog upp huvudet och drog iväg i lite glada (?) bockningar.

Som sagt var det bara början, i galoppen blev det riktigt intressant! Snabba hopp åt sidan följt utav en del bocksprång, en gång var det inte långt ifrån att jag ficka tugga grus. Lyckades dock sitta kvar hela lektionen, och då hade jag inte ens på mig animo ridbyxorna med grip-systemet! Skämt åsido ;)

Sessan var helt knäpp idag. Trots att hon haft två ganska hårda pass på raken så var hon överallt och ingenstans idag. Ett ständigt trippande från början till slut, hopplöst söt är hon! Vi mötte ett par rådjur, när de rörde sig gjorde hon en jättefin stegringspiruett, vad hände där? Hon skötte sig förövrigt bra, vi jobbade i två riktigt branta backar och hon trampade tappert på. Snart är hon lika musklig som Pompe!

Mina nya rutiner får ni läsa om imorgon! ;)

Såhär såg det ut på BFK idag, ni som gillar rodeo skulle verkligen varit där!

Kommentarer
Postat av: alexandra

Super fin blogg! Följa varandra på bloglovin?



(Ber om ursäkt ifall du inte gillar sånna här kommentarer!)

2012-03-06 @ 22:02:25
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0