Två blågula

Lyckad dag minst sagt, slutade med två blågula utav två möjliga och ja, kan ju säga att jag var snabbare än B-ponnyerna i omhoppningen! Haha ;)

Första klassen var bra, plättlätt bana - inga konstigheter. Hade varit lite konstigt om jag inte tagit placering här, både höjd och bana var lekande lätt för både mig och ponnyn. :) Jag tjaffsade kanske lite väl mycket med honom ibland mellan hindrena, och han är oftast ganska opåverkad och sköter hellre det hela själv sålänge man är med och visar vad han ska göra. Jaja, vinner iallafall och är såklart glad över det! ;)

I andra klassen var det riktigt bra! Var ju en lagklass, alltså grundomgång utan omhoppning direkt efteråt. Haha, var riktigt uttråkad på banan, Hampus med! Men det var nog bra, jag lät honom vara lite mer och vi fick en jämn runda med bra flyt. Omhoppningen var nog lite scary från sidan om, kan säga att mina missade B-ponnytider gör sig påminda och vill hävda sig lite, tihi! Vann med god marginal och som jag skrev ovan - 1 sek snabbare en vinnande B-ponny. Vet inte om det är positivt eller negativt egentligen? Haha ;)

I sig är vinsterna inte det viktigaste, utan idag kände jag att knapparna börjar falla på plats och vi är mer ett team än vad vi var innan. Nu hoppade vi inte högt - men det är heller inte över hindrena jag haft problem utan det är såklart emellan som det vart lite krångel. :) Nu känns det jäkligt bra iallafall!

Här har ni lite bilder - film kommer imorgon, dock bara på andra runda ;) (Jullan som fotat)

Tappade rosetten :(





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0