Svar på frågestunden del 3

 
 
Vem av sessan , pompay och Hampus gillar du mest och tror kommer gå längst ?
 

Hoppas såklart att alla går långt, men Sessan vet jag har "det". Dock gillar jag alla på olika sätt, så det är svårt att säga vem jag tycker bäst om ;) 
 
Vad har du för sadel/sadlar på dom? Asså vilket märke? Xd

Hampus har jag ingen aning, haha! Men Pompe har en Robert Whitaker sadel, ett samarbete med Hööks och Thorowgood. En Passier dressyrsadel har han med. Sessan har en likadan hoppsadel som Pompay. 
 
 
Skulle du kunna nämna Max två ponnysar från varje kategori du tycker är lite extra fina och har koll på , även någon storhäst?
 
Kat. B: Har ingen som helst koll på B-ponnyer... 
Kat. C: Tycker ju Little Finnigan är fin, kommer dock inte ihåg vem jag tycker är finast. 
Kat. D: Wild at heart T 
Storhäst: Cornet Obolensky 
 
 
Hur är en perfekt häst/ponny för dig?
 
Känslig, lite attityd, lite egen motor (utan att bli het), ärlig och med grym hoppförmåga.
 
 
Är du nöjd över ditt liv?
 
För det mesta är jag nog det ja! 
 
Någon häst/ ponny du hade gjort ALLT för att få?
 
Helt ärligt, vet jag inte. Har nog inte sett den hästen riktigt än... 
 
Vad har du haft för ponnysar innan dom du har nu?
 
Min shettis Regina, min c-ponny Idefix, D-ponny Abel, ungefär dom. Sedan har mamma haft storhäst länge med ;) 
 
 
Hur är sessan att rida? Tycker hon verkar sjukt mysig! ;)
 

Vill alltid göra rätt! Gör hon fel blir hon väldigt upprörd. Tuff och hård i pshyket, hon tror att hon är bäst och klarar av allting själv. Hon är väldigt trevlig när man hittat lite knappar. Roligast är hon utan tvekan i hoppningen! 
 
Är du någongång rädd när du rider?
 
Rädd, nej! Aldrig ballat ur för att jag tyckt att något är läskigt. :) 
 
 
Vad tycker du om pessoa bett?

Ingen aning, vet att det inte är bra osv, men om en häst inte funkar på något bett utom det så är det väl bra för den hästen. Kör mest på "det är handen som gör bettet" typ ;) Inte så jätteinsatt i det där, skulle nog inte använda det själv däremot. 
 
 
Vad rider du med för bett? Grymt bra blogg har du Fanny! Kram
 
Sessan går på Pelham på tävling och hoppträning, annars på eggbett eller novabett. Pompay går alltid numera på eggbett, då och då novabett. Hampus rids på eggbett och ibland hack. :) Tack Emmy! Kram 

Kommentarer
Postat av: johanna sällström

Jätte bra blogg, följa varandra via bloglovin?:)

2012-06-25 @ 20:57:37
URL: http://jsjumping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0