Svar på frågestunden del 1

 
1- du lånar du både pompay & sessan från samma ägare. har hon/han oxå storhästar som du kan "få" och ha på foder som du då kommer/kan få tävla?:D
 
Ja, de har en jättefin unghäst med hoppblod som heter Carmenzita, (e. Carland). Tanken är att jag ska ha henne sedan. 
 
2- hur gammal är sessan?
 
Hon är åtta. 
 
 
3- hur långt tror du sessan kommer komma? (om du räknar HELA hennes liv)
 
Oj, med den kapaciteten och självsäkerheten tror jag hon kan komma väldigt långt med rätt ryttare såklart! SM defenitivt, om hon hamnar i rätt händer. 
 
 
4- Står pompay, sessan & hampus i samma stall? ink. storhästen?:)
 
Ja, det gör de. (Vilket är väldigt skönt!)
 
 
5- har ni ridhus där dom står?
 
Nej, men vi har 15 minuter skritt upp till ridklubben. Och där finns tillgång till två ridhus och en stor paddock. (Fibersandsridhus dessutom)
 
6- helst film eller bild när du tävlar? måste välja bara ETT alternativ;) förresten, love din blogg!!:D
 
Film, då kan man analysera rundan efteråt bättre. Tack :D 
 
Vad är dina mål med ridningen? Satsar du på något som typ SM elr ngn stor tillställning?

Att bli så duktig som möjligt är såklart mitt mål, sedan vill jag ju tävla på MSV nivå innan min ponnytid är slut. SM har jag nog inte material nog att ta mig till för tillfället, men det är såklart en liten dröm som ligger där och trycker. ;) 
 
Hur länge ska du rida sessan?
 
Tills hon säljs. 
 
 
Vad hände med den hästen som du och Madde hämtade hem i januari sammtidigt som ni hämtade sessan första gången? Är den fortfarande hemma hos er?

Carmenzita åkte hem i mars-april tror jag, Madde kände nog att det inte funkade riktigt. Dessutom hade hon två egna att tänka på :) 
 
 
Tränar du ngt själv?
 
Ja, eller, just nu gör jag inte det men innan har jag ju alltid spelat fotboll, och ska sätta igång med det nu när jag kommit hem från frankrike. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0