Storhäst debuten!


Vannie var riktigt fin idag, superdupergrym! 

Hon var väldigt mjuk och fin på framhoppningen och framridningen. Var inte framtung och lyssnade fint i båda varven, hon bet sig heller inte fast i högersidan. Hon var helcool, lite mer "på" än vad hon var i onsdags. Slängde lite mer med huvudet och var lite ryckig. 

Gick in på banan som sista ekipage utav 29 stycken med inga som helst krav utom att ha roligt - och det hade vi! Vannie har en tendens att ibland bli lite lång mellan hindrena, hon drar liksom åt sig tyglarna och så tappar man hennes samling litegrann, speciellt efter hindrena. Jag lyckades faktiskt få ihop henne mellan varenda hinder! Ibland tog hon inte mina förhållningar, och då kom vi lite nära, men det är ju inga problem när hon inte var så lång. Dessutom är 1m uppvärmningshinder för henne! Tror dock att det var hennes första 1m start i Sverige. (?) 

I vilket fall är vi nolla genom grunden, och ja, plötsligt vart det omhoppning! Drog på en liten snävare sväng och lite högre tempo, men satsade hellre på att gå nolla så det var inte så att jag red för kung och fosterland! Nollar även omhoppningen. :') 

Slutar på en tredje plats i klassen, och en andra plats i KM. Kunde inte ens föreställa mig det i mina vildaste drömmar, riktigt roligt helt enkelt :D 

Tack Madde för att jag fick låna din finafina häst, och för att du gav mig chansen! Hade inte tvekat att göra om det :)

Linn tog jättefina bilder på mig och Vannie, så här har ni dem! 


















Kommentarer
Postat av: Tuva Svedin

Ååhh grattis!! Du är så gryym!!!:D

Svar: Tack! :)
Fanny Kargede

2012-06-17 @ 22:23:58
URL: http://cavallii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0