Lycklig tjej

Precis kommit hem från stallet! Blev en lång och go dag med massa ridning. ;)

Först tog jag en skrittrunda med Pompay, han var PIGG och taktade mest hela vägen. Skrittade typ 20 minuter och han blev svettig så ni fattar ju ;). Satt med ett stort leende hela vägen, galet vad jag älskar den ponnyn! Passade på att rycka hans man, han har kliat av sig lite längst ner men det är inte så farligt. Den har även delat sig på båda sidor nu, rätt snyggt faktiskt, men det är inte så jämnt utdelat dock...

Sessan tog jag en längre runda på, hon har ju bara vilat 8 dagar så hon är ju "som vanligt". Mest skritt men även lite trav, hon kändes lugn och fin. Försökte hålla henne i en låg form i skritten hela tiden, hon slog upp några gånger men var förhållandevis stadig. Bara att fortsätta nöta, tillslut släpper det :)

Sedan red jag Vannie, en av Maddes storhästar. Hon har en jäkla hals, långhals - haha! Vart lite stel i högersidan, vill inte riktigt släppa igenom och liksom biter sig fast, skitsvårt att vara lätt i handen och fick ständigt påminna mig själv om att mjukna. ;) Red lite över ett sockerbitshinder på volt och även över ett på diagonalen. Så stor skillnad att "hoppa" storhäst, jag lägger dem hela tiden för nära... Brukar inte rida V, men gör det utav en liten rolig anledning. Ni kan ju få gissa om ni kan ;)

Lite pics från idag!








Har lite bilder på Sessan med som kommer upp i ett enskilt inlägg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0