Förebild

 
Jag har aldrig sett mig själv som någons förebild. Jag har ioförsig alltid tänkt på hur jag visar mig utåt, att jag föregår med gott exempel liksom, men aldrig sett mig själv som någon förebild. 
 
Häromdagen när jag som vanligt kollade in lite bloggar blev jag riktigt överraskad! Elin, en utav de yngre tjejerna i stallet hade skrivet ett så himla fint inlägg ( <-- klicka och läs) som verkligen fick mig tårögd. Och det säger jag inte bara för att säga det, utan jag blev rörd på riktigt, och den enda som brukar lyckas med det är typ Pompay. ;) 
 
En utav anledningarna till att jag blev så rörd är känslan av att jag faktiskt fått någon att bli glad, känna sig lite mer självsäker eller helt enkelt att någon ens tänkt tanken att de vill bli som mig när de blir äldre. DET är en skithäftig känsla faktiskt! En annan anledning är att det finns så himla mycket duktigt folk runt omkring mig, som lätt hade kunnat vara någons förebild, men att det i slutändan faktiskt är jag som är det. 
 
Jag försöker bara vara mig själv. Jag vill hjälpa tjejerna för jag VET hur jobbigt det kan vara när man håller på att lära sig en massa, komma ut och tävla och träna. Det är tufft i början, och vi alla har säkert gått igenom något liknande någon gång. Nervositet, press och prestationsångest är bara en del utav det hela. Och ja, något rätt måste jag ha sagt för uppenbarligen uppskattas det och det är så himla roligt och betydelsefullt att få höra. 
 
Det är så häftigt, för jag kan verkligen se mig själv i de här tjejerna, och jag vill så himla gärna tala om sådant som jag önskar att någon talat om för mig när jag var yngre. Nu är min mamma väldigt kunnig, men även hon missade saker som jag förmedlar till tjejerna för att de inte ska behöva ta samma omväg som mig. :') 
 
Påtal om förebilder, min största förebild har alltid varit min mamma (kliché) och när jag var yngre såg jag också väldigt mycket upp till min kusin Frida. ^^ Självklart har jag också förebilder som Roffe osv, men jag ser också en förebild i de flesta. Jag har väldigt lätt att inspireras utav andra, det kan tillexempel vara någon på en tävling, i min träningsgrupp eller liknande, och det är det som jag tror gör att jag hela tiden förbättras både som människa och ryttare. 
 
Har ni någon förebild? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Nu blev jag rörd! Inte bara för din fina kommentar ;) utan tycker det här var riktigt bra skrivit! Keep up the good work kuss! :)

2012-06-29 @ 14:18:36
Postat av: Alina Frölund

Du , Lady gaga & Nellie Berntsson är mina förebilder ^^

Svar: Haha :D Tack i guess ;)
Fanny Kargede

2012-06-29 @ 19:26:43
URL: http://alinafrolund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0