Dagens!

Hallo på er, blev ingen bloggning idag - hade ingen möjlighet att hinna med det faktiskt. :) Har i stort sett varit upp på nästa häst direkt efter att ha ridit den andra. Haha ;)

Red först ut Pompe, lite längre idag och med lite travinslag. Behöver egentligen inte vara så försiktig men det känns bra att ta de första tre dagarna lite lugnt :) Han skötte sig fint, mer än fint faktiskt, han är grym! :') Hans nya sadel ger mycket mer plats åt manken och bogarna, och vilken trav han får när han anstränger sig och jag hittar rätt knappar.

När jag kom tillbaka till stallet stog Becky där med DD, skulle rida ut Sessan med henne. Hade inte fått hennes SMS så hon hade väntat en liten stund. Fick slänga ut Pompe och fixa Sessan lite hastigt. Red en liten längre runda, mest skritt och trav men även lite galopp. Hon var lika pigg och efterbliven som vanligt, inte så mycket att göra åt. Dock har hon förbättrat sig, innan när man skulle galoppera i en lutning uppåt, stack hon direkt... Nu är hon lydigare!

Tillsist red jag Hampus. Skrittade en runda först, blev under den tiden jagad av ilskna måsar. Skitläskigt! Efter det red jag honom i PD en stund medan Pierre stog på marken och kollade honom. Han kändes och såg helt återställd ut - skönt! Galopperade även lite i hagen, och han kändes fin! Så det blir tävling imorgon, hela 75cm ska vi hoppa! ;)

Var även uppe på klubben oc byggde bana inför imorgon och hjälpte till med lite annat småplock. Var också som jag skrev i morses på Cykelracet, haha, speciell grej det där ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0