Äntligen hemma

 
Har precis bäddat ner mig i min egna säng. Finns nästan inget bättre än det när man varit borta ett tag, eller hur? 
 
Har åkt flygplan i stort sett hela dagen, eller ja, mellanlandat och hållt på. I februari när biljetterna bokades gick inga direktflygplan till Nice, hur kasst? Jaja, 4 timmars mellandlandning i Frankfurt och två flygresor senare landade vi iallafall i Sverige 19:00. Var direkt hem, byta om och sedan raka vägen till stallet. 
 
Red ut Pompay tillsammans med Madde, han var riktigt lat. Har antagligen inte sovit så mycket i den nya hagen, som jag tidigare nämnt har ett hörn med hyffsad utsikt till stona, och det var rejält upptrampat längs staketen. Han har helt enkelt hållt igång sig själv medans jag varit borta - på gott och ont ;) Masserade honom iallafall och gosade lite, och sedan fick han gå in och sova i boxen. Han verkade rätt nöjd med det faktiskt! Han får sova inne nu fram tills Lördag, samt gå i sin vanliga hage som är lite mer för sig själv. Så kanske han kan lägga energi på "rätt" saker ;) 
 
Sessan kom faktiskt springande mot mig i hagen idag när jag ropade på henne! Brukar i vanliga fall få gå in och hämta prinsessan, och ibland när det inte passar henne så struttar hon retsamt iväg så fort jag kommer i närheten. Idag passade det sig tydligen och hon kom i full karriär ;) Tog in och gjorde samma sak med henne, plockade lite fästingar, gosade, masserade och hade mig en stund. Tror jag la mer tid på pysslet innan än själva ridningen idag, vilket tyvärr är ovanligt. Anyhow, satt upp på henne barbacka, hon är ganska tjock nu så jag satt väldigt bekvämt faktiskt! Vi var ute i ca 45min och hon var väldigt mjuk och harmonisk. Sessan är rolig att rida barbacka, finns inte många hästar som är så goa att rida barabacka på, möjligen Hampus då.
 
Passade även på att tjingsa på honom, Hampus alltså, som såg himla nöjd ut med en "ny" tjej i hagen brevid. Gnäggade gjorde han också! :) Lämnade stallet strax efter 23:00 och ja, längesedan man var i stallet så sent! 
 
Är antagligen helt arbetsskadad också, för jag har längtat hem något fruktansvärt till ponnyerna, och har till 90% tänkt ut hur jag ska lägga upp helgen och dagarna fram tills dess medans jag legat och stekt på rivieran. Jaja, dags att sova! :D 
 
Fina Hampus! Som jag förövrigt fick reda på har hoppat 140cm på enkelhinder, inte dåligt de inte ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0