Allergi attack bara

 
Hej på er! Hann rida Pompe barbacka innan BAM mina ögon började rinna och klia, näsan rann rätt bra den med. Måste ha ridit nära någon växt jag reagerar på eller något. Blev iallafall rejält dåsig med, och sket i att rida Sessan. 
 
Istället tog jag in och gosade lite med henne i stallet, flugsprayade och smorde in med lite solfaktor på mulen. Hon var rätt tacksam att komma in - satan vad varmt det är idag! Dessutom var flugorna riktigt ettriga... 
 
Pompay släppte jag i sin nya sommarhage. Han står mest  i samma hörn och trampar, därifrån ser han nämligen stona! Han lugnar väl ner sig snart, och inser att det finns massa gräs att käka. Haha! Fyllde även på vatten i båda hans hagar. 
 
Nu ska jag ta det lugnt inomhus ett tag, sedan börja packa och ha mig. Vill egentligen inte resa bort nu när ponnyerna går så jäkla bra, men 5 dagar är inte så mycket. Då är de fräscha att köra på igen när jag kommer tillbaka ^^ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0