Tre drömmar

 
Waoow! 
 
Är himla fascinerad över mig själv och ponnysarna faktiskt. Var hemma vid två tiden igår, och gick upp kvart i åtta för att gå ut till paddocken och bygga bana. Mötte upp Pierre där nere som var i full gång att sladda ridbanan, som förövrigt var kaos innan han satte igång... 
 
Byggde en lagom lätt/svår bana med lite raka och böjda linjer, relaterade avstånd och en kombination, 8 hinder och 9 språng. Elin hjälpte mig somsagt att rida upp Sessan, och medan jag hoppade Hampus värmde hon Sessan.(Tack Elin!) Så det var bara för mig att hoppa upp på Sessan, galoppera något varv och sedan börja hoppa. Lyxigt! 
 
Både Hampus och Sessan gick som två klockor. Hampus var riktigt pigg och brakade iväg några gånger överraskande nog, men sedan skötte han sig och hoppade jättefint. Hoppade fram på ett räcke några gånger, och tog sedan en oxer och först efter det hoppade jag hela banan på LA höjd, dvs 100cm. Allt satt som en smäck och jag fick en oerhört bra känsla, nollade banan på första försöket, felfritt. Hade några missförstånd med Sessan, mest pga bettet som är nytt. Hon svarar väldigt bra på det raka gummipelhamet, och vågar samtidigt gå fram till bettet, vilket är väldigt skönt förstås. Men som sagt, ett litet missförstånd och vi petade A in i kombi, det blev lite flack och vi tappad takten där i svängen. Tog om kombin och då var det inga som helst problem! :D 
 
Pompay fick även han inviga lite ny utrustning, nämligen GG tränset och JW tyglarna. Det satt jättebra och han var såååå fin i det. Tyglarna var även riktigt sköna! Red lite dressyr i hagen eftersom paddocken i stallet var geggig. Gjorde övergångar i serpentiner, öppnor, slutnor, skänkelvikningar och avslutade med förvänd galopp på en åttvolt. Han var så jäkla duktig, lite seg i hjälperna möjligtvis, men hans förvända vägde upp det. Han har nog aldrig jobbat så bra i den! Gick kvar i en stadig form och dessutom ställd åt "rätt" håll hela tiden. Duktig bebo! 
 
Här är två filmer från hoppningen idag! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0