Prestera bra under press

 
Nu är jag verkligen ingen storbloggare/kändis you name it, inte på långa vägar, men jag tror att jag ibland upplever situationer på samma sätt som de anagligen gör. På tävling till exempel! 
 
Jag vet ju själv hur man kika lite extra när något namn man känner till rider, det är ju inte så att man stalkar runt och vill pricka deras starter, men hör man namnet vänder jag mig oftast mot banan. Mitt namn har väl också börjar bli lite ihågkommet, men inte alls utav samma anledningar! De flesta känner igen mig och Pompay, för att de flesta tycker att Pompe är så himla fin. 
 
Både mamma och Julia samt vänner håller ju till vid staketen, och de hör ju vad folk pratar om. På nästan varje tävling är det folk som skyndar till banan för att kolla på mina starter, för att få se Pompay. Folk fotar, filmar och ja, man får väligt mycket blickar riktade mot sig helt enkelt. Jag menar, jag vet inte hur många gånger jag ridit förbi funktionärer som står och tisslar och tasslar och några gånger har de till och med stått och filmat med sina mobiler! Kan även påpeka att jag inte har det minsta emot det, sålänge det inte används på något dumt sätt vill säga. :) 
 
Hur som helst, all denna uppmärksamheten gör ju att jag som ryttare får lite högre "press" på mig att prestera bra. Och faktum är att det är inget problem för mig, jag presterar oftast bäst under lite press. Jag gillar att ha lite åskådare, det manar mig att visa vad vi går för och ja, man vill göra sitt bästa helt enkelt. Sedan misslyckas man ju lika ofta som man lyckas, men så är det ju ridning vi håller på med och det är två individer som ska matchas. 
 
Det roligaste av allt är att jag (änsålänge) bara fått höra positivt, vilket såklart är roligt. Sedan är det ju säkert någon besserwisser som ska stå där vid staketet och veta bäst, men det råkar nog alla ut för någon gång. Jag menar, så länge jag vet vad jag och Pompe går för så är jag inte jätteintresserad utav tråkiga kommentarer, även om man såklart påverkas utav det med ibland. 
 
 
Hur är ni, vill ni ha ögonen på er eller vill ni helst att ingen skall kolla alls? ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna -12 år hästblogg!

Det beror helt på för mig, oftast så brukar jag gilla när det är många som kollar, andra gånger inte..Men står den dära "ponnymamman" där , då jävlar taggar jag till;)

2012-07-28 @ 19:57:04
URL: http://ungallroundryttare.blogg.se
Postat av: Emmy

Är med om precis samma sak med beauty ,många som kommer fram efter jag ridigt och berömt och frågat om hon är tillsalu osv, har dessutom fått bud på henne. I dom lägena känner jag ibland att jag hade viljat på ett sett att det går lite sämre men ändå vill jag att hon ska hoppa son fan och bara visa vad hon kan xd konstig känsla detdär!
Men brukar inte tänka så mycket på banan på dom som tittar ut bara tänka "nu gör vi vårt bästa" för mer en så kan man inte göra, även fast det ibland blir fel och man vet att man kunde gjort bättre och man ville visa någon speciell person som stog och kolla hur bra man var t.ex.. Huvudsaken är att du som sitter på är nöjd över ritten och istället för att tänka på hur miss nöjd du var ta åt dig det du gjorde bra istället och skit i vad andra tycker. Folk kommer alltid ha en åsikt vare sig det är du , jag eller drottningen tyvärr ..!
Btw så är pompay jätte fin!!😃

2012-07-29 @ 23:43:11
URL: http://emmyhenrikssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0