Planering innan meeting!

 
Tjo, tänkte slänga upp planeringen med ponnyerna nu fram till Varbergshoppet. Åker dit på Torsdag eftermiddag. :D 
 
Pompay går bäst när han får röra sig mycket, därför har jag lagt in mycket långa uteritter och pass i paddock. Sessan går lugnare dagen efter hoppning, så därför tar jag en dressyr på henne dagen efter hoppningen på lördag. Slutligen, Hampus går som bäst när han är positiv, så därför ska jag hålla honom på gott humör men ändå kräva. Tydligast ser ni detta på torsdagen. Medans de andra ska trimmas en stund innan vi åker hemifrån, så ska Hampus få en harmonisk barbacka tur. :) 
 
Sessan och Hampe ska upp och hoppas i paddocken på Lördag. Då bygger vi upp en bana med kombination och sådant och lägger ribban på 100-110cm. Ett sista genrep innan meetinget för c-ponnyerna med andra ord! Pompe ska få en träning för Ulf! Och Ulf kommer anpassa träningen lite efter meetingen så det blir kalas! 
 
Fredag (idag): 
P: Uteritt först, sen ett avslut i paddocken med lite trimmning. 
S: Ut och rida i skogen. 
H: Uteritt och avslut i paddock. 
 
Lördag: 
P: Dressyr i paddocken. 
S: Hoppning på Bork. 
H: Hoppning på Bork. 
 
Söndag: 
P: Längre skogsritt 
S: Markarbete i paddocken. 
H: Lugn uteritt
 
Måndag: 
P: Markarbete i paddocken 
S: Ut 
H: Vila
 
Tisdag: 
P: Hoppträning 
S: Vila
H: Dressyr 
 
Onsdag: 
P: Trimma i paddocken, avsluta med uteritt 
S: Trimma i paddocken, avsluta med uteritt
H: Trimma i paddocken, avsluta med uteritt 
 
Torsdag:
P: Trimma, 20-30min
S: Trimma, 20-30min 
H: Uteritt
(Åker dessutom till Varberg på eftermiddagen)
 
Fredag, Lördag, Söndag: 
Varbergshoppet för alla! LB,LA,LA :D 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0