Planering fram till Varberg

 
Okej, tävlingen som jag hoppades skulle lägga ett bra underlag inför Varbergshoppet gick ju till viss del bra, förutom LA starten med Pompay som jag så himla gärna ville skulle gå bra. (Förlåter inte mig själv för den skitridningen...) 
 
Hur som helst får jag helt enkelt lägga upp ett grymt träningsprogram istället, för att kompensera liksom. Har ingen mer tävling innan, även om jag velat... 
 
Okej, det som gick sämst i Ale var min avståndsbedömning. Har egentligen inte svårt med det, speciellt inte med Sessan, men det stämde helt enkelt inte igår. Alltså skall taxering och avståndsbedömning tränas. Lite varje dag, bommar på marken skadar aldrig, och även om jag rider ut kan jag börja med 30 minuter i paddock/hage och galoppera bombanor etc. Så det skall prioriteras. 
 
Sedan ska kondisen byggas på litegrann. Banan i Ale är 100x70m och det är  den största banan Sessan gått på, och hon va lite trött i LAn. Så ut och galoppera någon dag i veckan skadar inte! 
 
Ulf ska ha tvådagars läger veckan som kommer. Ska ha med Pompay där är tanken, blir kanon, tror det bli mycket fokus på dressyr och markarbetet. Ska även försöka åka och hoppa någon clirre med dem i Kungsbacka alternativt om Bollebygd har något. Blir istället för att åka på tävling, isåfall 1m två gånger på Sessan, och 110 cm två gånger på Pompay. 
 
Utefter det ska de ridas som vanligt, mycket skogsridning och ridning i tävlingstempo. De får några dagars vila under Falsterbo, men det ligger bra i planeringen faktiskt. :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0