Peuwh!

 
Är helt och hållet slut! Vilken dag... 
 
Drog bort till stallet vid halv ett och var hemma halv sju! 6 timmars ridning och packning med andra ord. ;)
 
-Red först Hampus över lite bommar och trimmade igenom honom, han var inte lika fin som igår men ändå fin. Lyssnade bra och jag kunde faktiskt påverka galoppen väldigt bra idag.
 
-Sessan red jag också i PD, satte upp ett räcke för henne samt lite travbommar och lät henne de första 20 minuterna bara rulla på i en lugn trav och i en så låg form som det gick. Hon vilade ju igår så på det sättet avverkade jag lite eventuell överskottsenergi! Efter det rullade jag över bommarna och hon var riktigt lugn. Hoppade räcket några gånger och höjde upp det på slutet, avslutade på 110cm och jäklar vad hon hoppade. Någon är i form, trots en hyfsat rund mage ;) 
 
-Pompay trimmade jag en liten stund i PD över några upphöjda travbommar. Lite sidoförande och ingen galopp, utan bara lite trim i trav. Red sedan ut en sväng! 
 
Efter det packade jag, packade nästan dubbelt av allt. Är så nojig om något skulle gå sönder eller så, lika bra att ha en backup! Iallafall är jag i stort sett klar, bara lite foderhinkar och hö som ska in, men det får jag ta i tu med imorgon. Vi ska lasta 15:00 (tror jag) och innan dess ska jag ridit allihopa samt duschat P och S. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0