OS 2012...

 
Och DÄR sänktes mina förhoppningar om OS ytterligare. Jag var övertygad om att en medalj var in inom räckhåll med vårt grymma hopplag, RGB, Malin, Henrik och Angelica. Men nä, det lag som jag och många andra förväntades starta är nu sig inte likt, inte det minsta. 
 
Angelicas häst flippade ju som bekant ut på en tävling, undersöktes och de hittade blandannat en inflammation i munnen på den. Där var Mic Mac och Angelica uträknade. Så himla trist då jag älskar det ekipaget, den kämparglöden som de utstrålar finns inte hos många. 
 
Efter det hoppade ju Jens in i laget, och efter Nations cup kändes det faktiskt stabilt. Men nä då, då får den tidigare oskadade hästen Tornesch en senskada i vänster fram, och vipps är även Malin borta. Ett stadigt ekipage i världsklass. Istället hoppar Lisen Bratt Fredricson in... 
 
Då står vi här, Ninja har ett virus som förhoppningsvis kommer bli bra, annars får Casall hoppa in. Visserligen grymt duktig, men fortfarande en ANDRAhäst. Henrik har bytt ut Coupe de Coeur mot Allerdings, som jag faktiskt inte sett in action. Men enligt min mening var Henrik och CdC som gjorda för varandra. 
 
Från ett riktigt vasst OS lag står vi här med för det första: Ingen mer reserv. Och dessutom, enligt min mening, ett ostabilt lag med iallafall ett riktigt wildcard! Så jäkla trist då jag tyckte det skulle bli så himla roligt att se Sverige rida OS med riktigt grymma världsryttare, jag menar, RGB är i sitt esse! 
 
Nu ska jag inte måla fan på väggen, man får helt enkelt hoppas på det bästa! Dessutom är det ju även ett individuellt OS och där SKA RGB ta medalj, no doubt! :D 
 
Bild lånad från hästmagazinet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0