Hur gör ni när ni är sjuka?

 
Just nu är jag som ni säkert förstått inte helt 100. Trodde att jag var helt bra i dag, men efter att ha ridit två ponnyer och varit i stallet i tre timmar är jag helt slut. 
 
Red väldigt kravlöst, skritt och trav i 30 minuter på Pompe och lite längre på Sessan. Ändå är jag nästan död när jag kommer hem, förstår inte! Hostattackerna kommer titt som tätt och hela kroppen är liksom slö. 
 
I vanliga fall, under skoldagar alltså, så brukar mamma säga att stannar du hemma för att du är sjuk från skolan, så  går du heller inte till stallet. Då brukar hon hoppa in och ta hästarna. Dock är man egentligen aldrig för sjuk för att åka bort och mocka lite eller fixa mat, ändå är hon stenhård på detta. Att skolka för att stanna hemma och rida finns inte i mammas hjärna, skulle aldrig ens våga fråga henne. 
 
Hur löser ni stallet när ni är sjuka och inte kan eller får ta det, har ni föräldrar som hjälper till eller löser ni det på annar sätt? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie - ponnyteamets.blogg.se

Min underbara mamma gör det då! :D

2012-07-26 @ 08:22:00
URL: http://ponnyteamets.blogg.se
Postat av: Matilda Westervaldt

Jag åker för det mesta bort tillsammans med mamma. Men jag brukar inte rida. Kanske bara skritta ut i typ 10 min bara :)

2012-07-26 @ 17:29:43
URL: http://proffsponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0