Princess

Var och provred Princess idag, tillsammans med Linn (Som har Fargo) och hennes mamma. (Rätt mycket att läsa!)

För att göra en lång historia kort, så är letar Linn en ponny i större format, helst av kat B. Dock har Catharina, Pompays ägare, en D-ponny som hon vill låna ut. En väldigt liten sådan, ca141 i manken, och då har hon hög manke och lägre rygg. Just därför kändes det ändå värt att åka och kolla på denna ponnyn :)


Princess, som hon heter, var det tänkt att jag skulle ha och utbilda samt tävla vid sidan om Pompay. Vet inte riktigt varför det inte blev så, men tror det beror till stor del på att jag inte kan ha två hästar i Bollebygd samtidigt. I vilket fall tycker Catharina att det är en bra grej om Linn tar hem hästen och har henne, medan jag kör dressyrarbetet så att det lägger sig på rätt köl igen. Princess är 8år men förra ägaren har väl inte riktigt ridit ordenligt...

Så, därför åkte jag med och pröva idag eftersom jag inte ridit hästen innan. :) Fick sitta upp först eftersom ponnyn hade lite överskottsenergi, så tanken var väl också att jag skulle få henne lite tröttare ;)

Vilken häst, helt KÄR. Visst, hon var pigg som satan och hade världens trippigaste skritt. Hon reagerade på smackningarna genom att flyga upp i luften. Men vilken potential det finns i henne, med 1 år dressyr och markarbete kommer hon bli kanonfin! Hon vart som sagt lite trippig och stressad, dels för att det blåste, dels för att hon inte gått så mycket och antagligen eftersom jag var ny ryttare.

Prövade att köra på samma metod som med X. Funkade kanon, och tillslut gav hon efter i nacken och sprang inte med huvudet uppe bland skyarna iallafall :)  Sedan att hon inte slappnade av var väl en annan femma. I traven var hon bättre, tog det lite lugnare men fick fortfarande inte till takten. I galoppen var hon glad och jag fick en hel bockserie. Kul! ;)

Det blev en helt annan häst med Linn på ryggen. Cool i skritten och Prinsessan tog det väldigt försiktigt med henne. Massa cred till Linn som trots sett hennes mini-rodeo med mig vågade hoppa upp och tillslut trava runt som om det vore det enklaste i världen. Okej, Princess lyfte lite på rumpan även för Linn, men det var liksom inte alls samma sak...

Hoppas Linn väljer att ta hem henne, så jag får vara med och utveckla denna grymt söta Ponny! (a)

Vill ni se bilder på henne?

Kommentarer
Postat av: Karolina

Vad kul det låter! :D Vill gärna se bilder! :D

2012-01-05 @ 01:00:43
URL: http://karolinacarlevad.blogg.se/
Postat av: Julia

Bilder är alltid kul!

2012-01-05 @ 01:47:20
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Nadja Losman

Ja!

2012-01-05 @ 20:49:08
URL: http://nadjalosman.blogg.se/
Postat av: Melina

vill gärna se bilder på Prinssesan! :D

2012-01-05 @ 23:04:08
URL: http://melinabrovall.devote.se
Postat av: kelly

Spännande! Självklart vill vi se bilder :)

2012-01-06 @ 23:53:50
URL: http://kellyshastliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0