Dagens på BFK


Red en liten fin kille vid namn Pinter idag på BFK. Liten D-ponny, blev rätt förvånad över valet av häst till mig, men så fick det bli.

Kanonkul att rida, hade lite tryck i gångarterna och var pigg på hinder (ROLIGT). Han var fin i formen i både skritt och trav, sedan i galoppen blev han väldigt pigg utav alla cavalettis så det gick sådär ;)



Vi hade markarbete, och vi gjorde två roliga övningar, tänkte dela med mig till er ;)


110cm mellan travbommarna ;)
Man kom in i trav, red över travbommarna, skänkelvikning ut till bommarna på böjt spår, lade en volt över dem och sedan flytta tillbaka och över de sista bommarna.


Sedan red vi på en S båge men med volter mitt i efter varje cavaletti. Passade Pinter bra eftersom han gärna ökade farten mer och mer ju längre vi kom.





Kommentarer
Postat av: Matilda

vilken söt häst (känns som om det är det ända jag kommenterar, hehe)

2012-01-24 @ 20:55:43
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0