Dagens APL

Hade APL idag ute på klubben. Började med att mocka och fixa allt det vanliga. Efter det red vi två hästar, Tjarna och Ville. Sarah red Ville och jag red trollet. Gick bättre än sist jag red henne iallafall!

Efter det släppte vi ut alla hästar och hade lunch. Fick rida en häst var till, Zonia och Dacati. Gillade verkligen Zonia, lite min typ av häst. Red henne väldigt lågt i både traven och galoppen. Hon behövde rätt mycket ben, och var inte helt överrens med hu en galoppfattning skall gå till. Jag brukar bara använda mitt ytterben och trycka till så galopperar Pompay, men med Zonia behövde jag även lägga fram inner... Hur som hade lite mer ben inte suttit fel, och kanske ett par sporrar. ;)

Kul dag med mycket ridning, och ännu en häst är kvar, Pompe!
Hade tänkt rida i ridhuset, men stuntar nog i det. Vill inte att han blir alltför uttråkad. Det blir nog en barbacka klätterrunda istället (a)

Hörs sen! ;)

Zonia i ridhuset förut ;)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Rider du hästar på BoRK? :)

2012-01-16 @ 16:09:36
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0