Princess 15 februari

Red igenom Sessan lite i hagen. Fick klartecken från Catharina att vi kunde raka henne, så då gjorde jag det innan jag red. En halvrakning fick det bli! Hon skötte sig kanon och stod blickstilla hela tiden, hon verkade tycka att det var rätt skönt att bli av med all päls.

Hon var riktigt pigg idag, undrar varför... ;) Ibörjan var hon ganska lugn och var väldigt mjuk i båda varven (!). Efter en stund tände hon dock till och det gick inte ens att trava då hon började studsa som en studsboll så fort jag kom åt med skänkeln. Galopperade henne en liten stund och efter lite lufthopp och bocksprång var hon fin. Jag nöjde mig ganska fort eftersom hon gått bra.

Passade även på att visa Becky, Linn och Linns mamma när Sessan hoppade. Har somsagt bara hoppat sockerbitshinder med henne innan så tänkte även pröva henne på lite högre. Ju högre det blev desto bättre hoppade hon, och satan vad hon laddar innan hindrena, måste filma någon dag ;)

Här har ni några bilder, resten kommer upp senare ikväll och imorgon :)

BECKY BUIJS SOM FOTAT ALLA BILDER, det är copyrigt :)
'Becky rakade en häst för första gången i sitt liv :)

Kommentarer
Postat av: Susanne Delwér

Toppen!! Roligt se henne - riktig PRINSESSA:-)) Det kommer bli kalas med er ihop!

2012-02-15 @ 20:04:17
Postat av: nadja

det är inte alla hästar som passar i lång man, men jg tycker att hon bär upp den riktigt fint :)

2012-02-15 @ 21:03:55
URL: http://nadjaeriksson.blogspot.com
Postat av: Matilda

vad är hon för ras? :)

2012-02-15 @ 21:06:57
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Lovisa

Jättefina bilder :) undrar också vilken ras?!

2012-02-15 @ 22:49:50
URL: http://lovisaguttman.blogspot.com
Postat av: Anonym

ooooh, en häst i min smak!

2012-02-17 @ 12:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0