Önskeinlägg - Märkesutrustning

Nu skall jag ta upp ett ganska söndertjatat och smutskastat ämne som Märkesutrustning, dock ur en liten annorlunda vinkel, min!

Märkesutrustning i all ära! Det är snyggt, flashigt och dyrt. Framförallt dyrt. De som inte är rika, eller har föräldrar som bjussar får slita halvt ihjäl sig för att kunna hänga med i märkeshysterin som jag faktiskt kallar en trend. För det just vad det är, trendigt i hästvärlden.

Personligen tycker jag att märkesutrustning är snyggt, jag vill ha det på mig för att jag tycker att det passar min stil och hur jag vill uttrycka mig. Det är inget som jag känner är påtvingat, som jag måste ha "för att hänga med" eller passa in. Det är bara jag. (Djupt?)

Det är mycket förutfattade meningar mor märkesnördar, och det kan jag förstå! Vissa tycker det är fult, vilket är förståligt eftersom alla tycker olika. Andra upplever ryttare med märkesutrustning som snobbar och översittare, vilket säkert händer! Däremot kan jag inte förstå varför man skall dra alla över en kant?

Jag kan tycka att på tävling är det uppklätt och stilrent som gäller, att vara flashig på ett snyggt sätt är också något jag gillar. Men bara för att JAG tycker så, betyder inte det att jag ser ner på de som inte tycker som mig. Och när det kommer till kritan är det ändå inte outfiten som avgör hur dina starter går, inte helt och hållet iallafall. Jag blir lite extra sporrad när jag känner mig "snygg", mitt självförtroend höjs faktiskt!

Ha på er vad ni vill på tävlingar, så länge ni känner er nöjda med hur ni ser ut och hur ni vill att folk skall uppfatta er :) Om det är ett dyrt märke eller inte har inte så stor betydelse sålänge man är nöjd själv. Det är alltid det viktigaste!

Hur ser ni på detta, är märken viktigt för er eller är det något annat som ni känner er riktigt snygga i?


Kommentarer
Postat av: Matilda

Nej, jag har inte speciellt mycket märkes utrustning. Jag tar det som passar ihop och passar Pytz. Jag vann ändå en tävling med agria schabrak (typ alla ridskolor har det) och jag kom trea med ett hööks schabrak. Så jag vet att man inte behöver ha någon märkes utrsutning. Eftersom jag betalar det mesta själv, lägger jag hellre pengar på träningar mm. :)

2012-02-21 @ 19:12:15
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Jag bryr mig inte ett jävla skit om hur jag ser ut eller vad det står på en lapp som bekräftar vilket märke det är, och det gör inte min häst heller. End of story. :)

2012-02-21 @ 20:27:29
Postat av: Sandra SG

hejhej ville bara hälsa att du får ha en trevlig kväll!

kram Sandra

2012-02-21 @ 21:22:48
URL: http://dayviewbyssg.blogg.se/
Postat av: Linn

hej fanny! vill du göra en header till mig? ungefär en likadan som din? :)

men hur mycket kostar det? :)

2012-02-21 @ 21:50:12
URL: http://linndelwer.blogg.se/
Postat av: Linn

hur laddar man ner photoshop? :) kostar photoshop också? :)

2012-02-21 @ 21:52:19
URL: http://linndelwer.blogg.se/
Postat av: Linn

ok! men jag vill gärna ha en design som liknar din om det är okej? :) men jag skickar in bilder :) fyra?

2012-02-21 @ 22:20:12
URL: http://linndelwer.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej!Tack för headern och designen!

2012-02-22 @ 07:31:58
URL: http://elinnlambert.blogg.se/
Postat av: Linn

VILL JÄTTEGÄRNA HA EN HEADER O DESIGN AV DIG!!! du gör lite mer proffs headers! :) och designer men jag vill ha samma färg osv. Skicka bilderna? :)

2012-02-22 @ 16:13:54
URL: http://linndelwer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0