Omgång 1 Div III dressyr 2011

För att få lite variation i inläggen tänkte jag publicera lite text och bilder från min allra första dressyrstart med Pompay, och någonsin överhuvudtaget! (Endast kört på programridningar inom klubben innan).

Såklart var man lite smånervös, det här med dressyrtävling var helt nytt! Kunde knappt några regler alls, och visste inte heller hur lång/kort framridning jag skulle behöva. Jag minns att det var ett riktigt oväder, det åskade, blixtrade och spöregnade!

Pompay var rätt fin ändå, lite spänd på framridningen kanske, men man kan kanske inte kräva så mycket med tanke på vädret. Inne på banan dog han, haha, jag var så ARG. Vi lyckades ta oss igenom programmet trots att han vart lite seg, trots att bokstäverna inte var korrekt placerade och trots att nästa ekipage stod redo utanför staketet inne i ridhuset. Den extra ponnyn inne på banan genererade i en ofokuserad kuse som sprang och flirtade i nedre delen av banan. "suck!".

Jag var väldigt missnöjd efteråt, visste att vi kunde 10ggr bättre än det vi visat upp. Trots att allt var så "uselt" så kom vi trea på 65,09 %.

Pompay och stall, transport och lagkompisen Fargo.

Framridning

I väntan på första prisutdelningen i Dressyr. Notera den "snygga" (hastiga?) lindningen...

Prisutdelning!

Ärevarv! *Ignorera den äckliga ryttaren och kolla på den äckligt snygga ponnyn istället!

Vad gör jag? Haha?

Linn och Fargo!

Kommentarer
Postat av: Matilda

det är så tråkigt när dom "dör" på banan... Men kul att du kom trea! :)

2012-02-08 @ 14:31:40
URL: http://ponnieryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica H

Hej! Är det du som har gjort din design? :=)

2012-02-08 @ 15:05:37
URL: http://favoritehorse.blogg.se/
Postat av: Julia

Ni är verkligen ett fint ekipage :)

2012-02-08 @ 15:29:24
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Om jag minss rätt var vi också på den tävlingen, inte roligt väder den dagen...

Måste bara säga(kan ha nämt det typ 1000 gånger förrut) att din häst är så fin! Jag är lite kär

Hoppas ni får ett bra tävlingsår i år :)

2012-02-08 @ 21:06:33
URL: http://lovisaguttman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0