Söndagens resultat

 
Sista dagen för denna gången! Startade nästsista klassen på hela dagen, vilket innebar att vi lämnade tävlingen sist. 
 
Eftersom jag skulle starta så sent på eftermiddagen, sov jag till 10 och sedan började vi att städa undan i stallet och tömma boxarna på spån. Tog även en skrittrunda på 30 minuter så hästarna fick komma ut och röra på sig. Sedan bänkade vi oss och kollade på MsvA klassen fram tills det var dags att fixa iordning ponnysarna en sista gång. 
 
LA | Nationell | A:0/A:0 | 0+0 fel & 3a
Banan var som den varit alla dagar, rolig och bra. Lagom svår, och inte supermaxat. Däremot var den lång, 14 hinder och 16 språng. Pompay var superfin på framhoppningen, och jag var avslappnad och lugn. Lite farligt, med tanke på att det är lätt att slappna av för mycket då. Hindrena kändes löjligt låga på framhoppningen, och mamma fick kontrollmäta oxern säkert 3 gånger för att försäkra mig om att den faktiskt låg på 110 och inte 1m. 
 
Inne på banan försöker jag tagga till lite, vet hur det kan bli när jag är för lugn. Pompay är iallafall superfin hela banan! Behöver inte sitta och banka i honom för att han ska gå fram, utan han har ett yttepyttelitet eget driv för en gångs skull. Hoppar grunden felfritt, och tar exakt de svängar jag planerat. Såg i efterhand på filmen att jag kunnat ta ännu mindre svängar om jag velat, men det var nog första gången jag verkligen hoppade omhoppningn på en LA. Sedan att Pompe inte direkt kan lägga upp något supertempo är något jag får acceptera, får försöka tjäna tid på snäva svängar helt enkelt eftersom han hoppar bra även om vi kommer nära in på. Lägger mig etta efter att halva startfältet gått, och sedan blir jag nerputtad till 3a och det är där jag slutar. Helt otroligt nöjd med min fina gris! 
 
Förra året på Christmasshow hoppade vi två LB och två LA. Var tvåa i en LB, hade 4 fel i den andra och var ute i båda LAerna. Detta året startade jag 1 LB och 3 LA, 4 fel i LBn (sista omhoppshindret), 4 fel i en LA och sedan nolla och placerad i de två sista LAerna. Var nog dessutom inte så många som trodde på att jag och Pompe skulle kvala Msv, men det har vi gjort, och som det kändes i Söndags så är inte debuten allt för långt borta. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0