Packlista

 
Vore detta en vanlig tävling, hade jag packat ihop lite kvällen innan, putsat allt läder och sedan packat det sista samma morgon som tävling. När det däremot är meeting jag skall på, så gör jag ALLTID en packlista, superenkelt att bara checka av allt man packat med. Risken att glömma något minskar säkert tusen gånger! :) 
 
För att göra det enkelt, så delar jag upp allt i 3 kategorier. Mig själv, Pompay och Stall.
 
Pompay
  • Sadel
  • Träns
  • Extra träns
  • Magplatta
  • Framskydd & bakskydd
  • Ländtäcke
  • Fleecetäcke
  • Stalltäcke
  • Schabrak
  • Broddar (Om tävlingsplatsen är hal)
  • Lädergrimma
  • Grimskaft
Stall och övriga hästgrejer
  • Boxgardin
  • Schabrakhängare
  • Krokar
  • Foderhinkar
  • Vattenhink
  • Mathink
  • Kapsylhakar
  • Kedja att hänga upp saker i
  • ca 60 kg hö (packat i 10 påsar)
  • Krafft
  • Kornkross
  • Mineraler
  • Vitaminer
  • Grep
  • Ryktväskan (orkar inte rada upp allt innehåll)
  • Liniment
  • Nummerlappar
 
Det är nog detta, i stora drag då. Brukar komma på en hel del andra grejer allt eftersom. Min egen rubrik tar jag inte upp, förutom tävlingsgrejerna så är det såklart massa annat "vanligt" som packas ner. Ni vet, vanliga kläder, hygienartiklar osv. Det är en del att packa ner, och att det är -10 ute gör det inte enklare... Tänkte påbörja packningen imorgon innan hoppträningen, sedan får jag ta resten innan vi åker på Torsdag. :D
 
Shit, äckligt taggad är jag just nu!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0