Tredelat eggbett + Sessan?

 
Min tävlingsplanering blev helt uppfuckad nu när Grevagården ställde in sitt derby... KUL! Ingen mer LA start innan DM med andra ord. Istället blir det LB x 4 på Söndag med Pompay och Sessan.
 
MEN det var inte det som detta inlägget skulle handla om, utan det ska handla om Princess minus ett pelham. De ni! Hon har ju tävlats och hopptränats på Pelham nu sedan April, endast i samråd med kunniga samt Ulf för att gynna hennes utbildning då hon i början tog bettet och stack mot allt som liknade hinder. Nu, när hon skapat sig lite rutin och vett i skallen så börjar hon sakta men säkert ta det lugnt och fint, även i hoppningen!
 
Nu i helgen när vi var på Åby och tävlade, behövde jag knappt ta i henne överhuvudtaget. Hon lyssnade superfint för säte och röst och i LAn var hon helt amazing. Jämn och fin och enda gången jag verkligen tog i henne var mot sista hindret, ett maxat rättuppstående som även var ett typiskt "rivhinder". Bara en halvhalt innan anridningen liksom... ;)  Hur som helst så har jag ju endast ridit på novabettet nu i 4 veckor, och bara haft pelhamet vid två tillfällen. Hopptränade även 1m bana med novabettet - och det gick bra!
 
Nu har jag alltså beslutat att starta henne i åtminstone första klassen på ett tredelat eggbett. Liiiite skarpare än novabettet men fortfarande oerhört snällt. Funkar det inte, så funkar det inte och då åker pelhamet på i andra klassen! Men det känns som rätt tillfälle på Söndag iallafall, hemmabana och låg höjd. Perfekt för en galen ponni! ;)
 

Kommentarer
Postat av: tova

Åh hon är så fin! är sugen på henne jag... Säljer ju min ponny nu för att vi har tagit stopp och jag vill komma längre! Hon verkar jätte underbar verkligen, och supermysig med!

2012-09-07 @ 14:10:38
URL: http://tovaseger.blogg.se
Postat av: a

din ponny är dödligt fin! :O

2012-10-13 @ 11:15:50
URL: http://annye.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0